Sabtu, 10 Oktober 2009

projek batik....



salam.............
ari ni 11/10/09.....semalam 10/10 ulangtahun hari lahir -YEOP..selamat hari lahir yg ke-22, harap panjang umur dan dimurahi rezeki...serta didoakan semoga tahun depan dapat la naik tahun...dah 4 tahun kat sana!!

ok la hari ni saya nak tunjuk la projek batik saya...rasenya ni last projek bg sem ni...ntah la diharapkan sem depan saya dapat belajar la sungguh2..asik main ja dlam kelas batik ni..."saya kureng minat skit dalam bidang seni ni"
sebelum tu saya nak ucap la trima kasih pada cikgu coz belanja kitaorg makan pizza.."sedap tu" dan x lupa juga pada akak2 dan mmber yg sponsor dlm majlis tadi.. .
di sini saya nak tunjuk la produk batek saya..... jeng2 ""tudung batek" huhhhuhhh...korang rase la sapa la yg nak pakai tudung cam ni...cam lawak ja!!hihhiihii... disebbkan itu la sy terpaksa menjadi model sementara bg mmperkenalkan produk yg di reka oleh saya dan dibantu oleh k.sri and mila ....""thankz la korang coz bg support""

proses pembuatan:


1) utk background celup ngan kaler biru..."jgn terang sgt"

2)proses ikat dan celup
-first -colour ungu-pink-biru
3)pastikan ia nya kering dahulu sbelum memakai...

inilah antr proses yg dilakukan oleh saya..tp x abis lg la..bnyk lagi ....antaranya:

-kene sapu fixer @ bahan untuk mematikan warna "x sure ejaannya dlm BI..kat kelas main sebut ja!!"
-basuh

-sidai @jemur
-jahit tepi and buh skaf mcm tudung ARINI.."ala tudung yg famous skrg!..."
-iron
last sekali baru la antar kat cikgu utk dinilai....

Tiada ulasan: