Khamis, 29 Oktober 2009

oktober

salam...............

rasenya belum terlambat lagi saya nak menceritakan ttg specialnya bulan oktober ...
ini kerana ni bulan lahir saya, abg dan adik saya yg kebetulan dengan qada-qadarNya jatuh pada bulan yg sama....abg anak sulung kemudian saya yg kedua dan adik saya tu anak yg ketiga...so kitaorg ni lahir rapat-rapat la tahun....dan semoga kitaorg rapat-rapat la sampai bila-bila....insyallah!!!!

nak citer pasal kitorg ni memg la bnyk citernya...maybe la sbb ktorg ni yg rapat-rapat myebabkan bila sorg buat salah mesti semua kene hukum....biasa la....bnyk kenangan ktorg wktu kecik antranya...pernah kene hantar ke rumah salah seorg kawan ayah ...kitorg pggil dia cik zizah...ktorg dihantar kesana utk belajar mengaji al-Quran..ye la !!!waktu tu cuti sekolah...drpd buat keje x berfaedah baik ayah antar ke sana....tp kat sana best gak!!cuma ada la kadang-kadang tu kene marah terutamanya abg saya ...dia degil skit waktu kecik...x pasal2 kitorg pun kene marah sekali...huhuhuuhh.... bila rindu nak balik rumah....ktorg x boleh tefon mak ayah..sedih waktu tu...mcm duduk kat asrama jer!!! smpai ktorg curi2 tefon umah sbb nak balik...x ingat la ..waktu tu...saya umur 9 atau 10 tahun....dah besar!!! tp biasa la....

lpas tu antra kenangan yg paling x boleh lupa ... ktorg kene antar tinggal kat asrama...waktu tu tinggal kat ipoh...sekolah tu kat bagan serai...memg la x jauh...tp waktu tu kita mmg la sedih x pernah tggal kat asrama tiba2 kene antar pulak....
tp bila difikir balik ....itu merupakan satu
rahmat atau anugerah yg paling besar diperolehi oleh kami dan famili....sebelum tggal dia asrama ....dari segi agama ktorg ni kurang skit...bukan nak buka aib sendiri...tp saya mengaku ...sebelum tu saya kurang skit melaksanakan suruhan agama...tp bila dihantar ke sana....(MA'AHAD AL-RIDWANIAH) kali pertama tu mcm tercengang2 la gak!!! terutama waktu solat...org tunduk saya tunduk org sujud saya sujud...main ikut jer!!! lpas tu saya ni sebelum tu x bertudung tp bila kat sana bila nak kuar hostel kene pakai tudung..huhuhuhhh...mmg lawak la waktu tu ....tudung tu dah mcm apa jer!!! saya plak main pakai ja...emmm....
tp skrg alhamdulilah...xdpt nak diucap dgn kata2 tp hanya diri sendiri shj yg dpt menilai diri kita....mmg betul la yg hidayah itu hanya Allah s.w.t saja yg dpt mmberinya kpd hambaNya.....



sebelah kiri

ni abg saya... Qamadirul nur b kamaru
ddin..dilahirkan pada 10/10/1987....merupakan anak sulung.. berumur 22 tahun ....skrg belajar di al-Azhar, Mesir dlm bidang Syariah...



ni plak saya...anis syazwanie nur bt k
amaruddin...dilahirkan pada 19/10/88....anak kedua....skrg berumur 21 tahun...study di UKM....


yg akhir sekali....Qusyairie nur b. kamaruddin...dilahirkan pada 17/10/90....anak ketiga... tgh bertungkus-lumus menuntut di tahun akhir di Sek.agama Melele...kodiang, kedah....

"selamat hari lahir"

ok!!! sampai disini saja....

1 ulasan:

skyjamil berkata...

haha...
ini plak kawan sy..sy kawan awk ye..yg suka komen..
hahaha..
kim salam kat sebelah kanan tu