Selasa, 27 Oktober 2009

final exam...


salam....
minggu exam....wah! kepala semakin berat....x tau la berapa kilo dah..huhuhhhh...alhamdulillah...baru lepas 2 paper ( STI n Akhlak Tasawwuf)... ade lagi 7 paper yg akan menyusul tidak lama lagi...so teruskan perjuangan!!! yg dah lepas jgn diingat lagi...masih bnyk lagi paper yg memerlukan saya berfikiran waras ktk menjawab.... tp ini x bermakna kita kene lupakan pkr yg lalu ....yg penting!!!ilmu yg kita ade waktu nak menjawab tu masih still ade lagi dlm fikiran dan teruskan mencari dan mmperkembangkan ilmu tersebut.....

ok la...ari ni 27 /10..em...nak masuk bulan 11 dan x lama lagi... exam yg dikatakan penentu kejayaan kita iaitu SPM akan tiba....so, adik2 yg mnduduki SPM n STPM mesti tgh study hard kan skrg ni.. teruskan perjuangan.. ha!!!di kesempatan ini, saya nak pesan kat adik saya.. "Qusyairie.. jgn dok main n keje ja!!nak exam dah ni!!awak tu bukannya muda lagi!! study rajin2..baca buku bnyk2....itu ja jawapan yg hang kene jawab dlm exam nnti...jgn jwab ikut pikiran hang ja!!!

em....ok!!dah macm mak org la plak!!!huhuhh....xpe!!!praktik tuk masa depan .... sebelum tu saya nak bagi la bbrp tips yg boleh kita kongsi bersama

"sebelum baca buku dan mula menjawab soalan..kita bolehlah sedekahkan al-Fatihah kepada guru yg mengajar dan juga kepada kedua ibubapa kita..."

"tulis niat dan azam pada sehelai kertas dan tampal..boleh menjadi motivasi pada kita" (tulis BESAR2 biar terang skit)

"sebelum melangkah ke dewan peperiksaan banyakkan berdoa dan beristighfar supaya Allah memudahkan kita untuk menjawab soalan...hanya Allah yg mmpu memberi dan melenyapkan apa yg Dia anugerahkan.."

p/s: salam peperiksaan....sama2 la kita mencipta kejayaan!!!

2 ulasan:

skyjamil berkata...

huhu..aku penin baca ko punya posting ni..kembang2x mata aku nak tngkap apa ko tuleh..warna tulisan ko shining benor

skyjamil berkata...

aik senang plak nak post komen...