Sabtu, 17 April 2010

achik spin



innalillah wa inna ilaihi raji'un.....

17/04/10...dalam pukul 6-7pm...seorang saudara muslim kita telah kembali ke rahmatullah.....
terasa kehilangannya...sehingga terpaksa diluahkan dalam blog...

achik spin.....bukanlah insan istimewa dalam diri saya..namun pemergiannya menimbulkan sebak dalam diri...sapa-sapa pun jika ditanya tentang kematian achik akan menjawab sebegitu...mungkin dirinya dekat dalam diri kita terutamanya pada para remaja era 1999-2005

biasa la, zaman sekolah dulu...semua orang ada artis yang diminatinya,,,termasuklah saya..achik spin diantaranya....saya dulu memang minat dengan lagu2 dari kumpulan spin,,,biarpun orang cakap "ala, lagu tangkap leleh juga yang diminatnya"...
pasangan yang sering digandingkan dengannya iaitu nana pun saya minat gak..."gandingan ideal nana & achik..."selain menyanyi, dia juga berlakon...antara vcd lakonan achik yang ada dirumah saya seperti helah dan diari romeo...(tapi cetak rompak la) heheheh

boleh nak dikatakan dulu saya juga rajin beli majalah terutamanya yang ada gambar achik..hah....sampai macam tu sekali minat...tapi saya x hairanlah...bukan saya sorang ja macam tu...ramai lagi...biasa la zaman remajakan,,,,

masa semakin hari semakin berubah...minat pada artis sudah kurang dalam diri saya...x macam dulu dah....tambahan lagi,waktu tu achik dah kahwin, nana pun dah kahwin,,,so xtvt seni mereka pun semakin berkurangan....tapi bila timbul isu nana bercerai baru2 ni...minat untuk mengetahui kisah hidupnya kembali....nana ingin memulakan xtvt nyanyian bersama achik...so, saya mula mengekori semula kisah hidup mereka....

tapi dah tertulis dan tersurat...jodoh pertemuan,ajal maut semua telah ditentukan walaupun masih muda dan sihat...achik kembali ke rahmatullah dengan meninggalkan isteri dan anak...

al-fatihah...

p/s:walaupun dia golongan artis tetapi dia tetap saudara muslim kita...hanya Allah Taala sahaja yang layak menentukan amalan seseorang...

Tiada ulasan: