Rabu, 13 Januari 2010

facebook.....

salam...
post terbaru bg tahun 2010...
alhamdulilah....kita masih dipanjangkan umur utk meneruskan pencarian hakikat "hamba" dan "khalifah" di muka bumi ini....

tahun ni saya dah naik sem 4...sem ni saya kene pilih subjek elektif modul tafsir or hadith.....mana satu yg saya nak pilih yerk?? saya klu bab memilih ni lemah skit....tp setelah difikir2 berulang2 kali ....saya memilih modul hadith......

em...saya x nak gtau la pasal apa saya pilih modul ni...sbb......... saya mmg xde reason napa amik modul ni....

tapi bila teringat kata2 ust dalam kelas tadi " ALLAH s.w.t telah memilih kita tuk memdalami ilmu ini ...maka hendaklah kita mempelajarinya...x semua org diberi peluang ini..."...saya rase ini adalah reason yg terbaik mengapa saya memilih modul hadith.....

mggu ni dah masuk mggu ke-4....asgment dah diberi & tggu masa saja tuk dilangsaikan...antaranya PIS (islam & pelbagai agama dan ulasan pandangan Ismail Faruqi) , KPI (jenis2 kepimpinan dalam organisasi), Ko-Ko batik (bunga 1 malaysia, U3 seni tampak (kritik lukisan).....&lain2 ...

facebook....hahaahahaa..... sapa yg giler main games kat facebook ni..????
bukannya apa...saya ni diantara org yg agak giler la main games dlm fb ....games fb ni yg best nye dia ada time ....contohnya....saya ada kebun...masa mula2 main tu saya baru start tanam biji benih...kene tggu 3 hari tau!! baru dia tumbuh..lepas tu jual.. dapat duit ..tanam lagi...sampai la skrg..dah dekat sebulan saya main... skrg kebun saya ada pokok buah2an, tanaman, ternakan.

mmg best la main games ni....smpai adik2 saya pun teruja nak main gak....
sebelum balik U, adik saya ( mimie) suruh saya daftarkan fb tuk dia...sbb nak main games...saya xnak buat sbb dia belum cukup umur lagi...11 tahun.....saya suh dia main games fb saya je...dia xnak..

tadi mase saya belek2 fb ...tiba2 saya nampak dlm list fb abg saya ada name mimie....saya klik la...betul la mimie adik saya...hahahaaa .......biar betul dia ni..org x bagi buat pun usaha buat gak....semangat yg bagus!!!! tapi tuk main game la plak..... kat tembok tu saya baca xtvt dia penuh ngan games...mcm2 games dia main....emm...xpe la...

aini syamimie nur

p/s; ada macam2 kaedah yg boleh digunakan tuk mg'hilangkan stress...

Tiada ulasan: