Sabtu, 18 Julai 2009

bercuti




salam.........
.
dah petang2 ni boring la plak!! kepala ngah pening ni pasal wat ringkasan buku Akhlak dan Tasawwuf.. boleh tahan la ayat dlm buku ni ...mlm ni ade BBQ kat kolej Burhan, so sementara mnggu magrib, nak la citer pasal percutian kami sekeluarga di Pulau Langkawi.
idea percutian ni dari mak saya, ye la dah dok kedah kat 5@6 tahun tapi kitaorg x pernah pi Langkawi pun. kami pi masa cuti sekolah akhir tahun lpas. semua pi kecuali yeop..........hahaaahaa
"belajaq elok2 yer kat Mesir tu! jgn bnyk main awak tu bukannya nak jadi atlit"..
jadi pagi2 lagi kami dah bertolak menuju ke kuala perlis sbb nak naik feri kat sana. smpai je kat sane punya la ramai org..mula2 tu pelik gak, depa ramai2 ni nak pi mane? oh..kan cuti sek bukan kitaorg je nak bercuti org lain pun nak pi gak!!
my dad pi la beli tiket , kami dok kat luar je sambil melihat laut dan saya mcm biase suka tgok org sekeliling..
tggu punya tggu ayah saya pun mai..tapi ngan hampanya ayah cakap tiket dah abis klu ade pun lmbat..so dgn hampanya kitaorg pun pi la kat kete balik..padahal kete tu dah siap cantik parking sbb kami cdg nak pi 3 hari 2 mlm..ala 2 tv9..
ayah bagi cdngan kita bercuti kat perlis jer la..ala xnak la coz perlis ngan jitra 1 jam bila2 pun leh pi ..tapi saya diam jer la..nnti kene marah sbb tadi ayah suh pi beli tiket x nak...hihihi....
so, kami pun pi la round kat perlis ....x lame lpas tu nmpak signboard Gua Kelam..
kami pun pi la sane...saya masa sekolah dulu pernah nak pi Gua Tempurung tapi x jadi coz demam..ni pun jadi la asal kan namenye GUA...
best gak masuk gua ni wlupun pada mulanya rase seram..ala ni sbb pngaruh tv..padahal kat tempat mane2 pun kite kene berjaga-jaga..
lpas masuk gua kami rehat kat kaw rehat..lpas tu kami pi naik tangga plak... lagi tinggi dari tgga kolej burhan @Ibu zain..ala2 mendaki sbb kami nak pi ke puncak..nasib baik kat U ni saya dah dilatih dgn menaiki tgga so xde la rase penat sgt..mase dok ralit m'daki tiba2 dgaq suara budak m'nangis..saya pun toleh belakg rupa2nya mimie nangis..dia nak patah balik pi kat mak..dia jlan ngan qusyai..saya pun tny nape..dia kata nmpak sesuatu...
jadi kami pun relax kan dia dan meneruskan prjalanan..akhrnya smpai gak kat puncak..kami pun amik la gmbar..tapi ak x larat ngak meronnyeh sbb penat ..depa yg lain mane rajin nak tgkap gmbar ..biase la lelaki...
lpas pi gua kelam kami pi Taman Ular plak! mcm rombongan sek la plak...kat sna ramai gak org..sbelum masuk tu kami pekena aiskrim dulu.. mak n qusyai x pi coz mak geli ular qusyai demam..kami pun masuk la..tapi ade gak citer lawak mase nak masuk tu..ade sorang makcik tu dah beli tiket pun ..bila dia masuk pintu pertma tu terus mnjerit x nak masuk.. ye la masuk2 terus ade ular..maybe dia terkejut sgt la tu..hem..rugi tiket tu..
kat sane bukan ade ular jer memerang, kura2, monyet tapi saya rase babun kot sbb bontot merah n buaya..paling terkejut masa saya wat marah2 kat sekor beruk tu..ye la t'ingat kat kolej burhan beruk masuk bilik.. tiba2 dia bagi respon yg mngejutkan saya ..apalagi adik2 saya gelak la depa kate beruk tu suka kat akak..ade ke patut....
lpas tu kami pun pi la cari hotel nak tidoq mlm ni..hotel tu kira ok la mcm hotel yg saya pi waktu form6 dulu..mlm tu kami pi dinner kat kedai makn .. tepi laut..ayah tempah mkanan ala seafood mcm ikan bakar,sotong, kerang,ntah ape2 lagi ...tapi kami mkn skit jer sbb x brp nak suka sgt ..ye la klu ajak makn luar msti tempah nasi ayam..tomyam..char keow teow..so, bila tukar skit mula la x brp sedap tekak..ayah ngan mak yg abiskan..
lpas mkn kami pi sggah kedai sat lpas tu balik hotell
ok la dah mgrib ni..next time nnti smbung citer pi langkawi plak.....

1 ulasan:

ianho berkata...

mana citer pi langkawi . . . belum diterbitkan lagi kot